Dziesięć tysięcy kroków dziennie poprawia zdrowie

Naturalny ruch

Zaletą jest, że chodzić może prawie każdy. I jest to bardzo naturalny sposób poruszania się, który nie niszczy stawów i więzadeł, nie powoduje niebezpieczeństwa dużych obrażeń. Spacerowanie jest dostępne nawet dla osób z nadwagą lub niewielkim zakresem ruchu.
Dlaczego spacerowanie jest korzystne? Oprócz tego, że zwiększa zużycie energii, a tym samym przyczynia się do utraty zbędnych kilogramów i utrzymania optymalnej wagi, ma korzystny wpływ na poziom lipidów we krwi. To one właśnie mają największy udział w powstawaniu miażdżycy czy zatykaniu się naczyń krwionośnych.”Ponadto spacer powoduje zmniejszenie poziomu cukru we krwi, ciśnienia krwi, a jednocześnie zwiększa odporność na stres i codzienne zmagania”, mówi Pavel Mitáš. Kolejną zaletą jest również fakt, że ludzie, którzy dużo chodzą, utrzymują zdolność poruszania się nawet w bardzo zaawansowanym wieku. Są też mniej narażeni na złamania kości. Są zatem nie tylko bardziej aktywni, ale też nie mają problemu z ubytkiem masy kostnej na skutek osteoporozy, ponieważ kości są regularnie poddawane obciążeniu i pozostają silne.

Przynajmniej pół godziny

Oczywiście, większość ludzi nie może oczekiwać, że wymagana dawkę ruchu uzyska w zwykłych czynnościach. Aby zauważyć pozytywne efekty zdrowotne spacerowania, należy wykonywać ćwiczenia wytrzymałościowe przynajmniej przez trzydzieści do czterdziestu minut. Aby taka aktywność miała sens, warto poruszać się w określoną częstością akcji serca. Krótko mówiąc, dobrze się trochę zadyszeć, ale wciąż móc prowadzić normalną rozmowę. Przy wyższym tętnie serce jest zbyt obciążone. Jednocześnie w mięśniach pojawiają się substancje, które sprawiają, że ruch nie sprawia Ci przyjemności, a na następny dzień boli Cię ciało. Ruch powodujący przeciążenie przestaje być użyteczny, a może wręcz zaszkodzić.

Elastycznie i płynnie

Dążąc do doskonałości warto opanować prawidłową technikę chodzenia. Najważniejsza jest płynność. „Możesz ją uzyskać poprzez taką samą długość kroków. W przypadku różnej długości kroków różne jest obciążenie prawej i lewej nogi,” wyjaśnia Pavel Mitáš. Chód powinien być elastyczny, co odciąża kręgosłup i stawy. Jak to uzyskać? Stawiając kroki, należy najpierw oprzeć piętę, a następnie przenieść ciężar ciała do przodu ku palcom. Jednocześnie należy zdjąć obciążenie z pięty.
Aby wzmocnić drobne mięśnie nóg, dobrze jest chodzić boso po odpowiednim podłożu. W innym przypadku natomiast konieczne mogą być dopasowane buty.

Jak mogą pomóc suplementy diety?

Jednym z produktów, który może okazać się pomocny przy zwiększonej aktywności stawów i mięśni, jest unikalny suplement diety ArthroRevital. Oprócz siarczanu glukozaminy i siarczanu chondroityny, zawiera też wiele naturalnych substancji bioaktywnych. Jak sugeruje już sama nazwa, chodzi o optymalny i kompleksowy zestaw substancji odżywiających stawy, który przyczynia się do skutecznej i jednocześnie bezpiecznej pielęgnacji aparatu ruchu.
Zrównoważony kompleks ziołowy 11 gatunków ziół zawartych w produkcie, zapewnia wyjątkową pielęgnację, której aktualnie nie oferuje żaden z dostępnych suplementów diety sprzedawanych w aptekach. ArthroRevital chroni, odżywia i regeneruje chrząstkę stawową, zmniejsza sztywność stawów, więzadeł i ścięgien.